2.12.11

Tak suka berkecah..

Di dapur petang semalam;

"Abang suka masak eh?" (sebab dia yang tengah menggoreng nasi)

"Yelah, memang pun saya suka masak, awak je yang tak penah bagi peluang abang masak.."

"Bukan takmo bagi peluang..tapi kalau bagi awak masak, nanti dapur berkecah dan bersepah.."

"Pasal tulah dapur ni selalu tak berasap pasal awak nak sangat dapur bersih.."

Aku diam..

Banyak-banyak tempat, aku memang tak suka kalau dapur bersepah, boleh merundum mood kalau dapur bersepah lagi berkecah.

Ke aku je yang cam gini? Korang ok tak kalau suami nak memasak sendiri tanpa bantuan isteri?

9 comments:

  1. Eh, bukan awak aje. Sy pun. Hahahaha! Bukan setakat suami malah klu mak ke, mak mentua ke, adik ke, adik ipar ke, biras ke...klu dtg umah, jgn hrp sy bagi diorang masuk dapur utk memasak. Sy sgp g ajak diorang g kua makan tau! Hahahaha!

    Sy nie klu pas memasak, wajib basuh dapur. Siap mop2 bagai. Sbb tu agaknya sy mls nak msk. Kesian kat suami sy!

    ReplyDelete
  2. hehe, kalau akak bagi aje dia masak, tapi tetap kat sebelah dia, tolong kemas segera apa yang dia sepahkah..:)

    ReplyDelete
  3. Mcm mak papa mifz la,sgt penting kekemasan ketika memasak

    ReplyDelete
  4. hehhe..
    sama macam saya...
    suami suka masak tapi saya tak bagi..
    saya rela dia suruh saya masak dari dia masak..
    tak nak dapur berminyak..
    tak nak ada pinggan mangkuk tinggal dalam sink.

    ReplyDelete
  5. en suami sy pun suka masak.. pastu berkecah.. yg tukang kemasnya ofkos la bini dia nih.. kdg2 kalau penat sgt bebel2 gak kt dia suh kemas.. haha..

    ReplyDelete
  6. ekkeke tul lah apa yg hubby adik cakap .. kalau x berkecah sampai x makan macam mana tuu .. hurmm :))

    kena sesuaikan keadaan dik .. kalau memasak memang akan berkecah .. mana2 lahh event cheff punn kita nampak sepah sana sini .. tapi lepas siap memasak kemas lahh .. simple je dikk

    kalau hubby suke memasak adalah sesuatu yg advance utk adik .. bukan semua lelaki pandai memasak tau .. kalau dia rajin bagi dia masak .. bahagian mengemas kita pula .. :)

    ReplyDelete
  7. nasib baik kami tiada dapur...hehe

    ReplyDelete
  8. ye la...bagi peluang kat suami nak tolong2 masak, bersepah sikit tak jd hal..yg penting suami hepi, rasa dihargai.

    ReplyDelete
  9. kita serupa...tak suka nak masak2 bila dapur tgh bersepah. naik rimas dibuatnya. tp tulah... kalau bagi suami masak, kita jugalah yg akhirnya kena kemas semuanya...hehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...