2.7.11

Bila first time masak nasi lemak di rumah mertua



Salam,

Sarapan apa pagi ni? Seperti gambar di atas, yea aku sarapan nasi lemak atau lebih tepat lagi 'homemade' nasi lemak..hihi.

Nilah first time aku masak nasi lemak di rumah ayah mertua..nak tunjuk bakat terpendam la gamaknya. Tapi kalau buat untuk makan sendiri dah byk kali la..

Tapi, nak buat perangai pulak, bila dah siap masak, aku rasa nasinya macam jelantah la pulak..isshh, nak naya aku ke pepagi ni..ayah mertua confirm dah lapar..

Aku ikut cakap mak, letak air panas 2,3 kali gak la, lepas tu asik kacau-kacau je, sampai aku rasa dah ok dan aku hidangkan kat ayah mertua aku. Dia mkn kat dalam bilik dia je..Aku rasa dia makan sampai abis la..aku dapat rasakan, haha.

Lagipun aku makan pun ok je, beli kat luar pun belum tentu sedap kan (ayat nak sedapkan hati..huhu)..
Published with Blogger-droid v1.6.5

1 comment:

  1. aku msak dua versi mee..mee goreng utk aku, en.hubby dgn ayah..maggi goreng utk superhero & anak dara...klau beli kat mamak kan ke dah rm3.50!..hehehehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...