9.7.11

Kena ingat nama

Salam,

Sapa lagi senang ingat segala jenis nama ubat atau krim, ibu atau ayah? But let me guess, biasanya ibu lebih senang ingat ye tak?

Contohnya macam aku gak le, pagi tadi pergi farmasi beli krim UNIFLEX untuk zara. Dia kan ada eczema..So krim yang asal aku ter 'missplace' kat mana ntah, pagi ni terpaksa beli yang baru..


 The main point is, nasib aku ingat nama krim tu..kalau tak ingat, payahla kan, pasal krim asal dapat dari klinik.

So, kesimpulannya baik ibu atau ayah, kita sesama kena alert dengan segala jenis nama ubat-ubatan ataupun krim yang diambil dari klinik atau hospital..Jangan main makan ubat atau sapu krim je, kalau boleh hafalkan namanya sekali..ok?
Published with Blogger-droid v1.6.5

9 comments:

  1. huda baru letak iklan nuff ya? Sebelum ni mcm tak nampak je? Ke akak yg tak perasan...hehe

    p/s: Nak tanyalah, Huda update guna blogger droid tu mcm mana? Hp juga kan, tp lain cara kan dari akak..:)

    ReplyDelete
  2. haah, kak yus..sebelum ni kita dah letak iklan ni lepas tu kita buang guna iklan lain, la ni pakai balik sampai status kita dah kembali kepada gliterrati..hehe..kita pakai android phone, memang ada application blogger, so terus upload je gambar..

    ReplyDelete
  3. oo android phone, mcm adik akak punyalah ni...

    Sony Experia android kata dia...entah, akak tak faham noo..hihi

    letak jgn tak letak nuff tu..hihi

    ReplyDelete
  4. haah kak, nanti saya buat entry pasal ni yea..takdelah canggih pun hp..biasa2 jer..kak, nanti ajar camana nak dapat BE..tak reti sangat la..buleh tak? hehe, tau cam gitu2 je

    ReplyDelete
  5. Kalau pasal nak dapat BE tu, akak pun bukan reti sangat. Yang pasti mmg sentiasa update entrilah..huhu.

    Sekarang pun semua BE dah jd ME. BE tak tentu, cumanya kalau dah ada BE, kena lagi rajin update kata orang, sbb rugi kalau ada BE tak update..

    ReplyDelete
  6. bkn stakat nama ubat anak2 je aku kene ingat, ubat en.hubby sebab die ada alergy ubat dan ubat ayah aku jugak!doc tak bertauliah gak la ni..hehehhe

    ReplyDelete
  7. kan acik..kita serupa, nasib mampu menghafal..

    ReplyDelete
  8. salam..nk tny ok ke cream uniflex ni.baby sy pon eczema,umur 8 bulan.mcm2 cream dah guna.so far yg ade steroid mmg cepat baik tp x kan nk letak selalu kan.sy still x tau apa alahan die n still searching.yg baru dpt tahu baby x blh mkn ayam.erm..anak u minum susu ape ea?

    ReplyDelete
  9. @Anonymous hai, ni pakar kanak2 yang suggest, so far cream ni bagus, saya pun pernah guna krim lain tapi kurang berkesan. Masa tu anak saya dinasihat kurangkan makan telur saja. Susu dia minum dutch lady je, so far dia memang takde alahan minum susu..I think better u pergi jumpa dr untuk dapatkan kepastian, jangan beli krim sebarangan. Saya pun tak beli sebarangan..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...