5.7.11

Pertama kali ke klinik gigi

Salam,

Sebenarnya kan aku ni memang tak boleh jadi jururawat, doktor apatah lagi kan..Walaupun mak abah pernah bekerja dalam bidang perubatan tapi sebenarnya baik aku mahupun adik beradik takde pun yang mengikut ke arah tu..huhu..

Ok, ni sebenarnya bukan nak cerita pasal cita-cita aku ke apa ke. Tapi sebenarnya pasal zarif. Semalam mrhubby bawak zarif pergi klinik gigi..Ada satu batang gigi atas dia perlu dicabut dengan segera memandangkan gigi kekal dah sedia ada nak tumbuh, karang kalau lambat cabut, berlapis la pulak kan..Plus gigi yang goyang tu macam dah ter'kedepan' sikit..

Sebelum ni, dah ada 2 batang gigi dia yang dicabut sendiri. Doktor yang suggest suruh cabut sendiri, pasal dia takmo budak-budak takut, maklumlah ada injection kan..So dia suruh tolak gigi yang goyang tu, sampai la gigi tu tercabut sendiri ke..So far 2 batang gigi bawah, cam tulah zarif buat.

Yang gigi atas zarif ni, payah betul..nape ntah susah sangat..So, back to the topic. Petang semalam mrhubby bawak la zarif ke klinik. Yang sengalnya adalah aku yang ada di ofis, yang tak ikut pun pergi klinik tu. Aku yang dok risau-risau boleh ke zarif tu? Lepas tu aku yang seram sejuk kat ofis ni. Tak tentu hala aku dibuatnya..Lagaknya macam aku yang nak dicabut gigi, apahal eh?

Tak lama tu, mrhubby pun mms la gambar zarif ni;


Eh, tersenyum je zarif..:) Balik kerja aku pun tanya la zarif, tak sakit ke? Dia jawab ok je..sakit sikit masa nak cabut je..Ermmm..Bagus anak ibu ni..hehe. Actually ada lagi 2 batang kot, gigi dia yang  goyang, tapi baru lagi, so nak kena paksa tolak-tolak lagi ni..

4 comments:

  1. biasala tu...kita la yg kecut perut seriau tak tentu arah...!hehehe

    ReplyDelete
  2. aah kan..tu belum sunat lagi tu, mau lebih seram aku..

    ReplyDelete
  3. samalah..
    kita tak sesuai jadi jururawat apatah lagi doktor.

    heheheh..

    zarif.. nanti gigi dah cepat panjang.. time buang air besar jgn meneran.. boh kain kat gigi.. nanti tumbuh dengan cantik.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...