18.7.11

Susah betul nak pilih buku

Salam,

Oh korang jangan boring la kalau asik nengok gambar je hari ni. Aku banyak outing sabtu dan ahad tu. Misi mencari baju raya anak-anak dah settle..So bulan puasa takpayah susah-susah nak keluar lagi..Sebenarnya baju raya aku yang tak settle lagi ni..huhu..

Pagi semalam, lepas cari jeans zarif, dia bising nak beli buku cerita. So aku pun oklah kan..Punyalah seksa dia nak memilih. Mula-mula dia nak komik, aku tak bagi la..Ada ke nak komik Pokemon..Jenuh jugak nak mencari buku untuk dia ni..cerewet sangat, sampai menangis-nangis nak memilih buku je..


 nengok sampai gini gayanya..

 last-last aku pilihkan ini..

 Ini pun komik jugak..tapi best..

Nama pun budak lelaki, so nak baca buku tu nak yang ala-ala komik..Baru feel la kononnya (agaknya kot) So, komik ni dalam full english, sesuai dibaca untuk budak-budak dan mak bapak budak jugak, :).

Dah beli yang ni, maka aku la yang bacakan untuk zarif sesambil ajar dia eja perkataan dalam buku tu..Sangat menuntut komitmen dan kesabaran yang tinggi..

Anak korang suka baca buku tak?

5 comments:

  1. mmg suka,lg bagus drpd nak beli mainan..tapi aku lemah klau nak beli buku colouring yg ada sticker tu..abis tikar,lantai ngan dinding umah bertampal sana sini..dan asyik mewarna je...

    ReplyDelete
  2. anak akak Aqil pun suka baca komik. Biasanya komid Doraemaon dan Ujang tu..huhu


    p/s:sama nampaknya kita huda. Misi mencari baju raya hanya berjaya untuk anak2 dan bapaknya saja. Ibunya tak dapat lagi ni..huhu

    ReplyDelete
  3. Jangan jadi macam anak-anak kakak, baca novel Harry Potter yg 2 inci pun seminggu boleh habis. tapi bab baca buku sekolah satu jam dah mengantuk...

    ReplyDelete
  4. rasanay beli buku lagi bagus dari beli benda yang x berfaedah...

    ReplyDelete
  5. @acik-aah kan, aku kalau berabis beli buku takper, jangan mainan..

    @kak yus-takper kak yus, lepas ni kita carik kita punya bahagian pulak..saya pun dah pening ni nak buat baju raya..

    @kakzakie-huuh, hebatnya anak akak, kalau saya pun belum tentu abis baca tuh..:)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...