14.7.11

Kalau dah namanya hari rabu tu kan..

Salam,

Rabu tu umpamanya hari cuti masak bagi aku. Hari yang konon-kononnya mrhubby kata, "Abang tau b penat, abang kesiankan b, kita beli je ye.." Tapi ayat yang sebetulnya lebih kurang macam ni, "Abang, hari ni b rasa macam malas nak masak..Kita beli je kat pasar malam..boleh eh?"


See, itu hasil beli belah petang semalam. 3 bungkus nasi lemak (Aku, mrhubby dan zarif, zara kongsi dengan aku je)..Aah makan nasi lemak plus ayam goreng rempah, sedap..:) Ditambah dengan kuih kegemaran masing-masing. Dah macam puasa pun ye gak..

Roti jala berinti tu, zarif punya, tapi dia makan satu je..Ha, kuih cara berlauk tu dah tentu la aku punya, RM 2 dapat 8 ketul, tak kedekut daging, kira puas hati la.. Dan akhir sekali, kuih putu kacang tu, mrhubby punya..Alhamdulillah rezeki kami semalam..Memang macam buka puasa kan?

Tapi kan, pernah jugak la hari rabu kitaorang tak pegi pasar malam, kiranya aku masak je. Masa tu mungkin aku terlalu rajin ataupun aku dah jemu nengok makanan kat pasar malam..

Kesimpulannya masak sendiri lebih puas dari membeli ok..

Wah, ramalan aku Arsenal kalahkan Malaysia 4-0 betul la..Malam tadi nengok live streaming je..Bolehlah dari takde langsung. Ingat Astro tunjuk siaran langsung, rupanya takde la pulak..

4 comments:

  1. Oh... tempat kakak pun B pasar malam pada hari rabu juga. Semalam kakak beli nasi dagang, roti jala, kuih lopes dan ayam goreng... Tak masak juga apatah lagi hubby kakak outstation....

    ReplyDelete
  2. Sure ari rabu je yg ada pasar mlm that y la ari rabu malas nk masak.. kalo ada psr mlm setiap hari sure setiap hari mls nk msk gak.. hehehehe

    ReplyDelete
  3. @kakzakie-ye ke kak? samalah kita..sedapnya nasi dagang..

    @queen teratai-hehe, tapi agak melampau la kot kalau hari-hari nak membeli kat pasar malam kan..kita pun jemu tau..

    ReplyDelete
  4. hehehehehe betul.. betul.. betul...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...