1.7.11

Transformers - Dark Of The Moon

Salam,

Aku dah nengok movie Transformers - Dark Of The Moon..Not bad, oklah tak rugi sangat la duit kalau gi nengok tu..huhu.

Cuma, jujurnya aku rasa aku lebih suka Transformers - Revenge Of The Fallen dari yang latest punya ni..Mungkinkah sebab takde heroin dia Megan Fox yang seksi tu? :)

Heroin baru - Rosie Huntington - Whiteley

Heroin dulu- Megan Fox

Mungkin jugak jalan cerita yang dulu aku rasa lebih cepat dan menyeronokkan..Tu pendapat aku la. Bukanlah kata tak best langsung transformers baru ni, cuma jalan ceritanya macam slow sikitlah.. Sampai satu tahap tu aku rasa macam nak tido, tapi nasib baik ada effect-effect yang gempak, celik gak mata ni..Dari segi teknologi toksah cakap la, memang kelas dan susah betul nak cari kesilapan..Memang dasar penonton senang ditipu kan?

Cuma satu jelah yang memang menipu, dari dulu lagi la, kalau orang barat buat cerita, kena hentam, terjatuh, tergolek, terlentang, tertembak ke, cedera diaorang tu tak berapa cedera sangat la..kalau realiti tu confirm, kalau tak parah mesti mati kan..hehe. Tapi dah namanya cerita kan..

Well, bagi yang tak nengok lagi dan baru berkira-kira nak nengok, jangan dipengaruhi oleh aku..Masing-masing ada citarasa sendiri..Aku rasa kalau nengok movie ni 3D punya mungkin gempak kot..Aku nengok yang biasa-biasa je..

Aku rate 7.5 - 8/10..Rate lebih coz of the effect and technology je..For the storyline aku rasa biasa je kot..

Tetiba jadik pengkritik filem la pulak..Sapa nak bawak aku g nengok filem Sekali Lagi?

2 comments:

  1. waaa...ko dah pegi tengok la...dah lamanya aku tak tengok wayang!

    ReplyDelete
  2. haah..sekarang ada peluang je, aku g nengok..konon2 menghabiskan masa dengan suami tercinta..haha..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...