6.7.11

Rajin tak bertempat




Salam,

Nengok zara rajin tak kena tempat tu? Masa nak makan, masa tulah sibuk nak menulis dan melukis..Niat dah baik tu, tapi tak kenalah..

Zara ni dahlah susah nak makan. Petang semalam pun aku buat maggi goreng je dan nasi goreng (kebetulan ada nasi sikit). Aku dah letak sosej favourite dia, siap fishball lagi, see ada udang pun..Tu antara kegemaran dia la..Tapi, hmmm..Semua pun dia tolak tepi, takmo makan.

Camana berat badan nak naik? Kadang bagai dipaksa-paksa nak suruh makan. Yang sorang lagi pulak, perlu dipaksa berhenti makan..Macam-macamlah ragam anak-anak..Sebab tu aku selalu kena berfikir dengan kreatifnya nak masak apa untuk bagi zara (terutamanya) tertarik untuk makan. Bila dia kurang makan, senang kena penyakit. Mudah sangat kena jangkitan kuman. Cuma satu je la yang aku perasan, zara ni suka makan buah..

Ni mrhubby kata nak beli appeton lagi bagi tambahkan selera dia. Before this dah makan gak, tapi ni kena bagi lagi la gamaknya..Pasal bila nengok zara dengan zarif ni jauh sangat bezanya. Sorang terlebih dan sorang lagi terkurang..Aku bukan nak bagi zara gemuk pun cuma nak bagi dia zat lebih sikit, supaya kurang dapat penyakit..

6 comments:

  1. memanglah sangat seronok tengok anak berselera makan!

    ReplyDelete
  2. hehehe.. rajin xkena tempat tu..
    erm, budak2 tgh membesar mmg susah nk makan (ceh cam tetau plak )

    anak kakak cmtu la, kna hias makanan tu.. baru dia nk makan, cth cri cite katun apa yg dia minat, katun tu suka mkn apa, cm upin ipin ayam goreng, kakak sya hias nasik tu, letak mulut, letak mata hehe.. pastu ayam goreng.. berebut nk makn ^^

    ReplyDelete
  3. anak2 aku pun ada masalah ni dulu..ssah nak bg mkn..smpai org kata aku tak bg anak mkn ke..gila ape?mcm2 vitamin bg tak jln, ada satu ni la nmpak hasil die..en.hubby aku beli...lupa plak nama die...

    ReplyDelete
  4. eh bagus tu ;)
    ada semangat dan keinginan nak belajar hehe..

    slagi tak bersepah mana mana..i ok jer ;p

    ReplyDelete
  5. @niena, memang betullah cara akak buat tu..antara tips nak memikat anak2 tu, hehe..

    @acik, apakah vitamin tu, meh kongsi ngan aku..

    @pinkymomma, memang pun bagus ada semangat, masalahnya dia takmo makan..:)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...