7.7.11

Kita boleh elakkan tragedi ini


Berita dari Kosmo
(Klik untuk imej lebih jelas)

Salam,

Aku letak dua petikan berita dari Kosmo hari ni yang mengusik hati aku. Ini adalah antara kematian yang melibatkan kanak-kanak yang biasa berlaku di Malaysia.

Pada aku kematian seumpama ini memang patut dan boleh dielakkan. Tapi disebabkan kecuaian manusia, ia selalu berakhir dengan tragedi sedih. Berita seperti ini kita wajar jadikan iktibar dan pengajaran. Aku tau kebanyakan pembaca blog kebanyakannya terdiri dari ibu-ibu muda seperti aku ni yang punya anak-anak kecik kan..So, sebagai ibu atau bapa kita kena alert ya..

Takziah dan Al-fatihah keluarga mangsa..

5 comments:

  1. aku selalu tertanya-tanya, apa yang menyebabkan jadi tersedak susu ni? Seriau aku baca sebab Isyraq tu baru masuk 5 bulan...

    ReplyDelete
  2. :D hehehe tu cerita zaman kecik2 :D

    ReplyDelete
  3. moga moga dijauhkan pada kita ya..
    tkt mendengarnya..

    ReplyDelete
  4. pelikkan kak..memang sepatutnya boleh elak..sebab dah banyak kali sangat dah pesan bab ni kan..dah ajal, tapi sedihnya ajal sebab kecuaian mama dia sendiri...sedih je..

    kena elak dan berhati2...jangan bila dah jadi kita ralat sebab lansung tak peduli dan ambil berat..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...