25.7.11

Kemestian tidur di tengahari

Salam,

Tak taulah kalau orang lain kan, tapi kalau aku memang wajib balik pada waktu tengahari dan tidur. Mentang-mentang rumah dekat, kecuali la kalau ada hal-hal yang tak dapat dielakkan so, tak dapatlah nak tidur..Tapi kalau ada masa, maka tidur itu adalah wajib bagi aku.

Susahlah kalau nak nampak aku lekat kat ofis waktu rehat. Memang susah sangat. Aku lebih selesa balik rumah, segala-galanya buat di rumah. Baik berehat, makan, solat maupun tidur. Kalau kat ofis ni payah sikitlah. 

Mrhubby ni dah paham sangat dah. Maksud aku tidur di tengahari tu bukanlah tidur sampai sejam habis waktu rehat tu, takde maknanya..Lebih kurang 10-15 minit, tu dah kira memadai la..Paling sekejap 5 minit pun jadiklah..Bila dapat tidur tu rasa macam segar sikit (pasal tidur jap, cuba dapat tidur lama-mungkin segar banyak kot..)

Lagi satu kepantangan aku, waktu tidur, janganlah ganggu. Pada aku, itulah waktu yang berkualiti untuk diri aku sendiri..Sebab itu, tengahari aku wajib tidur, sekejap pun jadiklah. Tau jelah kan, bila malam nak tidur, confirm ada gangguan..Gangguan apa? - Ha, jangan fikir bukan-bukan..Ni gangguan dari zara la, kira dalam waktu tidur, 2 kali aku kena bangun pasal dia nak susu..sabar jelah..Nak harapkan mrhubby, hmm.. takpelah, aku kan isteri yang baik tak sampai hati nak kejutkan dia, hehe..

So, korang pun macam aku jugak ke tak?

7 comments:

  1. Boleh erk cam tue , amy x boleh! kalau nak tido x leh kejap2 kalau tak mesti pening..kalau ngantuk sangat n rasa masa x cukup amy buat la pape aktiviti kasi mata cergas balik .namun nak tido sama sekali tidak.. sebab sebelum ni dah terkena jadi pening pusing2 terus serik..

    ReplyDelete
  2. miss............

    ayu pun wajib tidur tengahari..
    tapi 2 hari nie rutin berubah..

    aduh!!!

    ReplyDelete
  3. hehe..macam SRD dulu je, masa kami masih tinggal di parit raja. Mesti balik rumah untuk tidur, tp sekarang, dia tak buat dah. Dia still tidur kata dia, tp di office, kunci pintu sekejap waktu tgh hari..hehe

    ReplyDelete
  4. ohhh..bkn nak lama mane pun, dpt beberapa minit pun dah cukup kan...take nap bagus untuk merehatkan otak...

    ReplyDelete
  5. alahai tak leh tido tgh ari ni lar..
    nnt skt kepala..cuba lelap pun memang tak kan boleh..kecuali penat sgt baru terlelap..

    tu pun bila bgn nnt terus tak de mood hukhukhuk

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...