15.7.11

Cuba cabar diri sendiri

Salam,

Hidup statik tanpa ada sebarang anjakan adalah membosankan. Apatah lagi buat kerja yang serupa setiap hari? Kadang kita perlukan something dalam hidup untuk cari kelebihan dan keupayaan diri. Percayalah setiap manusia dilahirkan sama saja. Tinggal masing-masing kena buat sesuatu untuk majukan diri sendiri.

Apa yang aku nak buat? Nak cabar diri mendaki gunung? Buat bungee jumping? Nak bawak jet ski sendiri? Nak belajar naik motor? 

Hmmm..tak payahlah fikir atau pergi jauh-jauh..Ni ha..baca balik entry aku ni, ha..Dah berjaya belum aku cabar diri? Pulut kuning dah boleh buat ke? Hahaha..

Benci laa..bila nak pandai masak ni??

3 comments:

  1. ala udet...aku dulu bkn pndai buat pulut kuning tu, blajar dr MIL baru la reti...ingat renyah la sgt, simple je sbenarnya cuma mkn masa sket la nak kukus...ayah aku selalu tegur..kata die masa arwah mak ada dulu taknak tgk, taknak belajar...die dah tak ada ni baru la ingat nak belajar,kwin 5thun kukus pun tak ada! :P kene setepek!Aku suka ayah aku ada kat rumah aku, diepndai masak so aku selalu tanya die...

    ReplyDelete
  2. Kan..aku pun agak seram, bila mak ada takmo belajar betul2 esok lusa kalau dah takde baru sibuk nak tercari2 resipi yang mak kita biasa buat..macam arwah mak mertua aku la, dia pandai masak laksa johor, aku tau makan je, tapi taknak belajar betul2..untung kau ayah terer masak..

    ReplyDelete
  3. Sya pun tak pandai masak gak.. hehehehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...